16 de set. 2009

Zones educatives: ens calien?

El DOGC del 4 d’agost publicava la RESOLUCIÓ EDU/2229/2009, de 28 de juliol, per la qual es modifica la Resolució EDU/3071/2008, de 3 d’octubre, s’estableixen les funcions de la direcció de les zones educatives i se’n creen de noves.

Podem dir que és la primera normativa específica de desplegament de la LEC i estableix les funcions del director o la directora de les zones educatives, com a responsable de coordinador de zona, delimita noves zones i modifica la Resolució EDU/3071/2008, de 3 d’octubre, que establia amb caràcter experimental un pla pilot de dotze zones educatives a Catalunya.

En tot el tràmit de la LEC ja vàrem insistir que l’establiment d’aquestes zones i, sobretot la figura del director de zona, no respon a cap necessitat objectiva. Amb els serveis territorials del departament, que han anat augmentant en nombre, i amb un servei d’inspecció eficaç i territorialitzat com ja existeix, perquè crear noves estructures i nous càrrec polítics. L’experiència de l’actuació d’alguns dels directors de zona de l’etapa “experimental” no ens ha fet variar l’opinió sobre l’invent, ans al contrari: interferència i politització.

Els recursos i el personal d’educació ha d’estar a l’escola i no pas als despatxos!. Especialment en època de restriccions econòmiques. Mal inici del desplegament de la LEC si es comença per la mesura més innecessària i rebutjada.